Mennesket i fokus

For å være attraktiv som bedrift må man ha engasjerte ansatte og være tilstede der folk snakker sammen. Mennesker har større troverdighet enn merkevarer, dermed er nøkkelen til suksess å involvere og engasjere de ansatte. Dette gjøres gjennom konkrete virkemidler hvor medarbeiderne personlig er tilstede i bedriftens offisielle kanaler. Det kan for eksempel være at medarbeiderne deler bedriftens innlegg i sosiale medier på sine egne sider.

Dette kalles "Employer Branding" og er et fagområde i skjæringsilden mellom HR og Marketing. Dermed blir også etablerte måter å jobbe på utfordret.

Det finnes flere ting som utfordrer dagens måte å jobbe på. Her er noen av dem:

  • Millenials. Om to år vil 1/3 av arbeidsstyrken bestå av Millenials. Denne generasjonen krever større fleksibilitet og involvering enn tidligere generasjoner. Dette er også en generasjon som forventer å jobbe mer enn 37,5 timer per uke
  • Digitale løsninger. Digitaliserte tjenester vil øke i omfang. Dette vil eliminiere enkelte yrkesgrupper, samtidig som nye vil bli opprettet
  • Mennesket i fokus. Tross digitalisering viser trender at flere bedrifter velger personlighet før arbeidserfaring/utdannelse. "Hire Character. Train for skill". Dette vil utfordre etablerte måter man ansetter på

ViSPRO bistår med konkrete og jordnære strategier for hvordan man skal være konkurransedyktig i fremtiden. Vi holder oss oppdatert på gjeldende trender slik at du ikke trenger det.

Vi gjennomfører coaching, work-shop og foredrag om hvordan man skal være konkurransedyktig som bedrift i en verden hvor etablerte måter å jobbe på stadig blir utfordret.
— ViSPRO Norge AS
a-robotic-vision-of-the-future-5.jpg